IP-Only Enterprise bytter navn til GlobalConnect

Fornebu 04.09. 2020: GlobalConnect annonserer i dag at konsernets B2B virksomhet i Sverige, IP-Only Enterprise, skifter navn til GlobalConnect. Med dette skaper konsernet et samlet B2B-brand på tvers av GlobalConnect-konsernet. Privatmarkedene i Sverige og Norge beholder sine respektive merkevarer; IP-Only i Sverige og HomeNet i Norge. Navneendringen trer i kraft den 21. september 2020.

Planen om å slå sammen GlobalConnect og det svenske selskapet IP-Only ble kunngjort 21. november 2019. GlobalConnect og IP-Only har vært drevet som et felles selskap fra 3. februar 2020, og er med det en ledende leverandør av digital infrastruktur over hele Nord-Europa, med et omfattende nasjonalt og grenseoverskridende fibernett. Ettersom GlobalConnect også blir selskapsnavnet i Sverige, vil konsernet driftes under samme navn i hele regionen; Danmark, Tyskland, Norge, Sverige og Finland.

– Det handler om enkelhet, sier Martin Lippert, konsernsjef i GlobalConnect. – Med GlobalConnect som felles merkevare i B2B-sektoren, sørger vi for at kundene oppfatter oss som én virksomhet i hele regionen. Vi vil fortsette å bygge nye og kundeorienterte tjenester under merkevaren GlobalConnect, slik at våre tilbud og leveranser oppfattes enhetlige og koordinerte. I B2C markedet vil vi videreføre våre merkevarer, IP-Only i Sverige og HomeNet i Norge, sier Lippert.

En samlet, nordisk merkevare

GlobalConnect representerer med sammenslåingen et felles nordisk konsern med ambisjon om å være den ledende leverandøren av digital infrastruktur i Nord-Europa. Det nye GlobalConnect er den eneste leverandøren som kan imøtekomme den økende etterspørselen fra nasjonale og internasjonale selskaper om stabile og sikre ende-til-ende-forbindelser over hele Nord-Europa, samt imøtekomme vekst i etterspørsel etter fiber til private hjem.

– Målet er å sørge for at våre kunder når sine digitale ambisjoner så raskt som mulig. Vi vil forenkle den digitale transformasjonen for kundene våre gjennom nye, innovative løsninger, sier Martin Lippert.