Privat Bedrift Borettslag

Du er nå på bedriftsiden. Er du privatkunde? Bytt til Privat (tidligere HomeNet)

Presse / HomeNet blir GlobalConnect

Norges raskest voksende fiberleverandør i privatmarkedet, HomeNet endrer navn og blir GlobalConnect. Dette er en del av GlobalConnect-konsernets harmonisering av merkenavn innen både privat- og bedriftssegmentet. Med sine mer enn 100.000 norske privatkunder, er selskapet en solid utfordrer i det norske bredbåndsmarkedet.

Det offisielle navnebyttet for GlobalConnects merkevarer innen privatmarkedet skjer 19. januar 2023 og vil bli gjennomført i alle konsernets markeder; Norge, Sverige, Danmark, Finland og Tyskland.

– Harmoniseringen av merkenavn i konsernet er et viktig steg i vår vekststrategi for å bli den ledende leverandøren av fiber- og nettverkstjenester i Nord-Europa. Vi får nå gode synergieffekter av markedsarbeidet vi gjør i både bedrifts- og privatmarkedet i Norge, noe våre konkurrenter har hatt nytte av lenge. Med GlobalConnect som vårt slagkraftige felles navn, har vi en sterk merkevare i alle markeder og segmenter. Dette gir oss de beste forutsetninger for å vokse og styrke oss innenfor begge forretningsområdene. I Norge kommer vi til å fortsette vår ambisiøse vekst og utfordre konkurrentene våre på både pris og kvalitet, sier Brynjar Andersen, leder for privatmarkedet i GlobalConnect Norge

Brynjar Andersen, administrerende direktør HomeNet

Konsernets merkenavn HomeNet i Norge og Tyskland, IP-Only i Sverige og Onefiber i Danmark og Finland, vil alle endre navn og bli GlobalConnect. Dette vil imidlertid ikke endre selskapets ambisjoner eller strategi i noen av sine markeder. GlobalConnect har investert i mer enn 150.000 kilometer fibernett i Norden, hvorav mer enn 30.000 kilometer i Norge, og har klare vekstambisjoner for årene fremover.

– En sterk og relevant merkevare har aldri vært så viktig som i dag. Merkevaren din bare er så sterk som kundenes oppfatning av den. Derfor, for å konsentrere vår innsats og øke effekten av våre merkevarebyggingstiltak i hvert av våre markeder, har vi besluttet å gjennomføre en enhetlig merkevarestrategi på tvers av gruppen. Vårt tilbud til privatkunder kan variere litt i de ulike markedene, men vår posisjon og ambisjon er den samme og passer perfekt med GlobalConnects visjon – å styrke alle deler av samfunnet med fiberoptiske nettverksløsninger, sier Kamran Alemdar, Group CMO, GlobalConnect.

Kan din bedrift få fiber?

Fiber er markedets raskeste internettforbindelse. Sjekk om din bedrift også kan få alle fordelene med lynrask fiber.