Broadnet skifter navn og setter ny retning

Den norske fiber- og datasenterleverandøren Broadnet skifter navn til GlobalConnect, et navn som gjenspeiler at selskapet nettopp forbinder mennesker og teknologi i en global verden. Det nye GlobalConnect peker samtidig en ny kurs, som inkluderer både en vekststrategi og en rekke nye løsninger – fra jord til sky.

Broadnet ble kjøpt av EQT Infrastuktur 10. april 2018 og slått sammen med dansk/tyske GlobalConnect 13. september samme år. Broadnet/GlobalConnect har således allerede etablert seg som en stor, nordeuropeisk leverandør innen fiberbasert datakommunikasjon og datasentertjenester. Nå har tiden kommet til å lansere en felles merkevare.

Det midlertidige navnet Broadnet/GlobalConnect blir forenklet til GlobalConnect. Forenklingen er i tråd med selskapets strategi.

”Vi skal forenkle kundenes digitale reise gjennom nye, innovative løsninger. Målet er at kundene raskere får realisert sine digitale ambisjoner”, sier Martin Lippert, CEO i GlobalConnect.

Lippert understreker at selskapets ambisjoner både omfatter måten GlobalConnect samhandler med kundene sine på, i tillegg til selskapets tilbud av tekniske løsninger. Leveransene skal fremdeles skje på trygg infrastruktur gjennom fiber selskapet selv eier. Selskapet skal vise vei i «teknologi-jungelen» ved å tilby nye verktøy og helhetlige løsninger.

GlobalConnect er en kunnskapsbedrift, og er stadig på jakt etter talenter i alle aldre. Konsernet har som ambisjon å bli en av en av bransjens foretrukne arbeidsplasser.

”I dag samler vi alle våre 900 ansatte til en kick-off for å byggevår felles kultur og en ny, felles merkevare. GlobalConnect består av fantastiske medarbeidere som alle innehar en unik kompetanse. Vi ønsker også nye kollegaer velkommen til å ta del i vår ambisjon om å skape digital fremgang i hele Nord-Europa”, sier Lippert.

GlobalConnect har lansert en offensiv vekststrategi, og kjøpte nylig det danske konsulenthuset Netteam. Sammen med EQT har selskapet tidligere annonsert at de er på utkikk etter flere oppkjøpskandidater, både i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland.