GlobalConnect flytter inn til Kristiansand sentrum

Med sitt landsdekkende fibernett er GlobalConnect den fremste utfordreren i bredbåndsmarkedet – og den eneste reelle konkurrenten til Telenor på nasjonal basis. Nå flytter flere enn hundre medarbeidere inn i nyoppussede kontorer i hjertet av Kristiansand sentrum.

Med 110 ansatte er Kristiansandskontoret helt avgjørende for GlobalConnect. Selskapet har en sterk vekstambisjon og tilrettelegger nå for en levende arbeidsplass for medarbeiderne ved å flytte inn i hjertet av Kristiansand sentrum.

– Ved å flytte inn til Kristiansand sentrum, mer presist Markens gate, sender vi et tydelig signal om at vi ønsker å være en attraktiv arbeidsplass og en tydelig aktør i bybildet. Vi har valgt oss et bygg med god miljøprofil og en plassering som gjør at våre medarbeidere i større grad kan ta en del av, og utnytte sentrums mange tilbud. Med en relativt ung stab er vi klar over at det er viktig å ha gode og mangfoldige tilbud i nærheten av arbeidsplassen, sier Ronny Greipsland og Tor Ivar Mjåland, som leder GlobalConnects Kristiansandskontor.

 

Holder det norske samfunnet i gang

Medarbeiderne i Kristiansand er ansvarlig for GlobalConnects nasjonale support-tjeneste og er med det ansvarlig for samfunnskritiske aktører som Norge er helt avhengige av for å gå rundt. Disse aktørene er blant annet Nødnettet, Helsenett, Norges Bank og Tolletaten. Helsenett er ansvarlig for samhandlingen mellom aktørene i helse- og omsorgssektoren, mens Nødnettet er et nasjonalt, digitalt samband for politi, brann- og helsetjeneste, samt andre aktører med nød- og beredskapsansvar. Sammen med Norges Bank og Tolletaten på kundelista sier det seg selv at ansvaret som ligger på GlobalConnect om å opprettholde stabile nettverksforbindelser er livsviktig for beredskapen i samfunnet.

–  Vårt support-team i Kristiansand er tilgjengelige døgnet rundt, alle dager i året, for å sikre at samfunnskritiske aktører alltid har det nettet de trenger for å kunne utføre sitt arbeid, som vi alle er så avhengige av. Vi er har ytterst dyktige og spesialiserte medarbeidere, og er stolte av de tjenestene vi leverer, sier Ronny Greipsland og Tor Ivar Mjåland.

Tysktalende ansatte

Kristiansandskontoret har også kundesupport for GlobalConnects tyske kunder og har en rekke medarbeidere som er tysktalende som kan bistå tyske innbyggere direkte fra Markens gate.

–  Vår konsumerorganisasjon HomeNet, har de seneste årene hatt en bratt vekstkurve og har store ambisjoner og planer om å ekspandere ytterligere. Derfor vil det være helt avgjørende å ha kundebehandlere som mestrer språket til destinasjoner som utbygges med vårt fibernettverk. At vi i dag håndterer tyske kunder på tysk fra Kristiansand, sier litt om Kristiandsandskontorets posisjon internt i GlobalConnect, sier Ronny Greipsland og Tor Ivar Mjåland.

 

Sjekk om din bedrift kan få fiber