Få svar på ofte stilte spørsmål, se din faktura eller kontakt oss direkte.
Sjekke faktura eller endre på dine tjenester? Logg inn her:
Min Side
Trenger du kopi av faktura eller ønsker du å gjøre endringer i ditt kundeforhold? Min Side gir deg oversikt over dine tjenester og fakturaer.
Fiberweb
Fiberweb er vår portal for storkunder, operatører og systemintegratorer. Her kan du raskt og enkelt bestille tjenester og samtidig få full oversikt over dine eksisterende linjer. Kontakt din kundebehandler for tilgang.
Webmail
Med webmail får du tilgang til din e-post fra hvilken som helst datamaskin med internett-tilkobling og nettleser.
VPN view
Kontrollpanel for ISP-tjenester
Telefon:
08150 (Fra utlandet +47 38 99 02 99)
04900 (wholesale-kunder. Fra utlandet +47 38 99 01 10)
Postadresse:
GlobalConnect AS
Postboks 54
1324 Lysaker
Besøksadresse hovedkontor Fornebu:
Snarøyveien 36
1364 Fornebu
Kristiansand:
Skibåsen 33H
4636 Kristiansand
Bodø:
Torvgata 2
8006 Bodø
Tromsø:
Ørnevegen 9
9015 Tromsø
Trondheim:
Ivar Lykkes vei 10
7075 Heimdal
Bergen:
Lars Hillesgate 20B
5008 Bergen
Stavanger:
Fabrikkveien 8
4033 Stavanger
Fredrikstad:
Storgata 5
1607 Fredrikstad
Fakturaadresse:
GlobalConnect AS
Postboks 54
1324 Lysaker
NB! Denne informasjonen gjelder kun for den adressen som skal påføres selve fakturaen. Vårt selskap er registrert for EHF-fakturering, hvor vi er ELMA-registrert, som er vårt foretrukne alternativ. Alternativt kan fakturaer sendes enkeltvis som pdf-fil på mail til Receive@compello.com. Papirfakturaer aksepteres ikke, kun elektronisk fakturering. Ved spørsmål til innsending av fakturaer bes henvendelse rettes til globalconnect@norian.eu
Foretaksnavn: GlobalConnect AS
Organisasjonsnummer: 890 164 072
GlobalConnect dekker kostnadene for retur av utstyr. Alle returer av utstyr skal dermed foregå ved hjelp av returseddel i henhold til våre vilkår.
Ta kontakt med kundeservice dersom du trenger returseddel.
For å sikre at feilretting gjennomføres så raskt som mulig og med riktig kvalifikasjonsnivå, vil feil som har blitt håndtert på ett feilrettingsnivå bli eskalert til neste nivå etter forhåndsdefinerte tidsintervaller for de ulike kvalitetsgarantiene.
Feilretting vil følge definerte eskaleringsrutiner hos GlobalConnect ved avvik i feilrettingsprosessen eller dersom normal rettetid ikke overholdes innenfor servicetiden.
En feilsituasjon kan ikke eskaleres av kunden før normal rettetid for tjenesten er utløpt.
En eskalering skal inneholde følgende:
Eskaleringsrutine ved overskridelse av normal rettetid
NB! ALLE eskaleringer må også meldes via telefon til relevant eskaleringsnivå!
Eskaleringsrutine ved avvik i leveranseprosessen
Ved leveranseavvik skal en eskalering inneholde:
NB! ALLE eskaleringer må også meldes via telefon til relevant eskaleringsnivå!
Vi jobber kontinuerlig for å skape gode kundeopplevelser. Har du likevel til tross for dette, hatt en opplevelse som du er misfornøyd med – har vi tatt en avgjørelse som du mener er urettferdig eller rettstridig? Her kan du klage til oss.
Phone:
08150 (Calling from outside of Norway? Dial +47 38 99 02 99)
Wholesale customers: 04900 (Calling from outside of Norway? Dial +47 38 99 01 10)
Postal address:
GlobalConnect AS
Postboks 54
1324 Lysaker
Avtaletiden (bindingstid) er basert på hva som er avtalt ved innsalg med selger eller forhandler. Dersom du ikke vet når avtalen ble inngått, eller når avtaletiden går ut, kan du kontakte oss på telefon 08150, tastevalg faktura, eller ved å benytte vårt kontaktskjema.
Oppsigelsestid er tre (3) måneder fra og med første virkedag i neste måned – dette gjelder for alle tjenester og produkter (med mindre annet er spesifikt avtalt).
Eksempel: Oppsigelse er sendt 15. oktober, oppsigelsestiden starter fra og med 1. november og er november, desember og januar.
Tjenesten og/eller produktet vil være aktivt i oppsigelsestiden, med mindre annet er avtalt.
Oppsigelse skal bekreftes skriftlig, men vi ønsker å gå over detaljer først muntlig. Dette for å sikre at dere er informert om oppsigelsestid og eventuelt resterende avtaletid.
Ved oppsigelse av en tjeneste som er under avtaletid vil den være aktiv ut avtaletiden og vil faktureres deretter.
Oppsigelser skal rettes til tlf 21 55 01 02.
For å utføre et eierskifte må dere ta kontakt med oss for å informere om at det er ønskelig med et eierskifte. Vi vil da sende dere et eierskifteskjema som fylles ut av gammel og ny eier.
Det er fullt mulig å utføre et eierskifte tilbake i tid så langt begge parter er enige om denne datoen. Da vil dagens eier bli kreditert tilbake i tid og ny eier vil få faktura fra avtalt dato.
Vi forstår at bedrifter er på flyttefot og er behjelpelige i flytteprosessen.
Det er viktig at du tar kontakt med oss så rask som mulig når du har bestemt deg for å flytte. Vi har sannsynligvis dekning på din nye lokasjon og kan flytte din linje til gode betingelser
Vær ute i god tid slik at du unngår forsinkelser på din leveranse.
Hvis det skulle vise seg at vi ikke har dekning på din nye lokasjon er det mulig å overdra din linje til de som flytter inn der du er i dag. Les mer om dette under punktet “Hvordan utfører vi eierskifte på en tjeneste?”
Hvis ingen av disse alternativene er mulige, er siste alternativ oppsigelse. Les mer om dette under punktet “Hva er min bindingstid/oppsigelsestid?”
Kontonummer: 1503 08 25141
IBAN: NO28 1503 0825 141
Swift: DNBANOKK
Har du spørsmål angående faktura? Ta kontakt med fakturaavdelingen på telefon 08150, tastevalg faktura, eller benytt vårt kontaktskjema.
Fakturakopi og/eller kontoutdrag kan fås ved å henvende seg til fakturavdelingen på kundeservice. De kan kontaktes på telefon 08150, tastevalg for faktura, eller ved å benytte vårt kontaktskjema.
Husk å oppgi fakturanummeret du ønsker kopi av. Dersom du ikke har dette tilgjengelig må du opplyse om følgende:
Kundenummer (Evt. bedriftens navn/org.nr.)
Beløp
Periode
Fakturakopi og kontoutdrag vil bli sendt på e-post fortløpende.
Du har også tilgang til dine fakturaer på Min Side. Aktiver Min Side.
Husk at du også kan få fakturaer elektronisk.
Det er fullt mulig å endre fakturaintervall. Det er tre (3) forskjellige intervaller å velge mellom; månedlig, kvartal (standard) og årlig.
Standard forfall på fakturaer er tretten (13) dager etter fakturadato. Det er mulig å søke om å få dette forlenget ved å ta kontakt med oss.
Ta kontakt med kundeservice på telefon 08150, tastevalg faktura eller benytt kontaktskjemaet for å endre fakturaintervall og/eller forfall.
Vi tilbyr både elektronisk faktura og e-postfaktura.
Elektronisk faktura:
For å kunne motta elektronisk faktura må din bedrift ha et økonomisystem som kan motta og behandle fakturaer på Elektronisk handelsformat (EHF). Den elektroniske fakturaen vil bli lagt rett inn i økonomisystemet ditt og har betalingsdetaljer (avsender, beløp, kontonummer og forfallsdato)innlest automatisk.
E-postfaktura:
Ved e-postfaktura får du fakturaen tilsendt som PDF direkte til din e-postadresse. Du må selv legge inn all betalingsinformasjon i ditt økonomisystem.
Fordelene med elektronisk faktura og e-postfaktura :
Dersom det er ønskelig å motta fakturaer på e-post eller elektronisk faktura benytt vårt kontaktskjema, eller ta kontakt med kundeservice på telefon 08150, tastevalg faktura.
Husk å referere til en faktura eller kundenummer, samt hvilken e-postadresse det er ønskelig å benytte som fakturamottaker, når dere tar kontakt.
Papirgebyret vil være kr 79,-
Dersom dere har mottatt en kreditnota kan dere få den utbetalt til konto eller ført imot en utestående faktura. Det er fullt mulig å føre deler av en kreditnota, og evt. restbeløp på en annen faktura.
For å benytte en kreditnota, trenger vi en skriftlig henvendelse. Dette kan dere gjøre ved å benytte vårt kontaktskjema.
Merk at ved ønske om utbetaling på konto må denne henvendelsen komme fra en registrert kontaktperson. Vi forholder oss til Brønnøysundregisteret eller registrerte kontaktpersoner hos oss.
Nei, våre modemer er satt i bridge-modus slik at våre kunder selv kan koble til det utstyret de har behov for (Eks: switch, ruter, brannmur).
Dette gjelder både xDSL og Fiber.
Vi leverer ikke lenger samband med PPPOE, men det finnes et fåtall kunder med slik løsning.
Alle xDSL-samband blir levert med DHCP dersom det ikke er spesifisert i bestillingen at fast IP er ønsket. Alle fibersamband blir levert med én (1) fast IP-adresse dersom det ikke er spesifisert i bestillingen at flere faste IP-adresser er ønsket.
Fakturaen beskriver om dere har fast IP-adresse eller ikke – dersom dere har fast IP-adresse vil dette stå spesifisert. Dersom du ikke ser noe punkt vedrørende fast IP på faktuaren, er linjen mest sannsynlig levert med DHCP.
Fra og med november 2015 har Rocketmail innført DMARC med “reject policy”.
Det vil si at alle som sender e-post med avsenderadresse “hvasomhelst@rocketmail.com” må sende via Rocketmail sine servere. Alle store leverandører sjekker DMARC, noe som vil medføre at e-post til f.eks. Hotmail, Gmail, Yahoo osv. vil bli avvist.
Vi bør også regne med at Hotmail og Gmail kommer til å innføre samme regelsett. Yahoo har allerede innført dette.
Fiberlinjer fra GlobalConnect leveres med både fast IP og DHCP etter kundens ønske.
Nei, Internett-lampen på Zhone 1512 skal ikke lyse. Det er DSL-lampen som indikerer kontakt med GlobalConnect sin sentral.
Ja, vi tilbyr fast IP-adresse. Ønsker du å bestille dette trenger vi en skriftlig henvendelse på antall host-adresser du ønsker. Dersom tallet er over 13 host-adresser (/28-nett), vil du også måtte fylle inn en RIPE-søknad. Ta kontakt med oss for RIPE-skjema.
Den faste IP-adressen konfigureres på første enhet etter modemet. En beskrivelse på hvordan den spesifikke enheten konfigureres finnes som regel i enhetens brukermanual. Vi supporterer ikke utstyr som vi selv ikke har levert, og dere må derfor ta kontakt med produsenten av utstyret.
For måling av din hastighet anbefaler vi denne hastighetsmåleren: www.speedtest.net
Ring oss på telefon 08150 (tastevalg 1 for salg) eller send oss en e-post via kontaktskjema.
Husk å ha kundenummer/ sambandsnummer/ org. nummer klart. Dersom du ikke har noen av disse er det en fordel om du har bedriftsnavnet og adressen hvor linjen er levert.
Først av alt er det viktig å utelukke feil på internt utstyr. Den enkleste måten å gjøre dette på er å koble kun én (1) datamaskin med kabel rett i modemet/fiberkonverteren.
Det er videre viktig å skru av nettverkskortet for trådløs-tilkobling eller evt. skru av routeren for å sørge for at PC-en ikke er tilkoblet både trådløs og kablet forbindelse samtidig.
For måling av din hastighet anbefaler vi denne hastighetsmåleren www.speedtest.net. Det er viktig å sørge for at ingenting lastes opp eller ned på datamaskinen når testen utføres, da dette vil forårsake et feilaktig resultat.
Når testen er ferdig kan dere sammenligne oppnådd resultat med hastigheten på produktet dere har bestilt. Dersom hastigheten ikke er i samsvar med bestilt produkt, vennligst kontakt kundeservice på telefon 08150.
Send en e-post på hva du ønsker hjelp med til hostmaster@globalconnect.no samt hvilket domene det gjelder.