Kundeservice

Vi står klare til å hjelpe deg

Få svar på ofte stilte spørsmål, se din faktura eller kontakt oss direkte.

Kontaktinformasjon

  • Selvbetjening via kundeportal

    Sjekke faktura eller endre på dine tjenester? Logg inn her:

    Min Side

    Trenger du kopi av faktura eller ønsker du å gjøre endringer i ditt kundeforhold? Min Side gir deg oversikt over dine tjenester og fakturaer.

    Logg inn

     

    Fiberweb

    Fiberweb er vår portal for storkunder, operatører og systemintegratorer. Her kan du raskt og enkelt bestille tjenester og samtidig få full oversikt over dine eksisterende linjer. Kontakt din kundebehandler for tilgang.

    Logg inn

     

    Webmail

    Med webmail får du tilgang til din e-post fra hvilken som helst datamaskin med internett-tilkobling og nettleser.

    Logg inn

     

    VPN view

    Logg inn

     

    Kontrollpanel for ISP-tjenester

    Logg inn

  • Kontakt oss

    • Kundeservice

      Via kontaktskjema

      Telefon:
      08150 (Fra utlandet +47 38 99 02 99)
      04900 (wholesale-kunder. Fra utlandet +47 38 99 01 10)

      Postadresse:
      GlobalConnect AS
      Postboks 54
      1324 Lysaker

    • Lokalkontorer

      Besøksadresse hovedkontor Fornebu:
      Snarøyveien 36
      1364 Fornebu

      Kristiansand:
      Skibåsen 33H
      4636 Kristiansand

      Bodø:
      Torvgata 2
      8006 Bodø

      Tromsø:
      Ørnevegen 9
      9015 Tromsø

      Trondheim:
      Ivar Lykkes vei 10
      7075 Heimdal

      Bergen:
      Lars Hillesgate 20B
      5008 Bergen

      Stavanger:
      Fabrikkveien 8
      4033 Stavanger

      Fredrikstad:
      Storgata 5
      1607 Fredrikstad

    • Faktura til GlobalConnect

      Fakturaadresse:

      GlobalConnect AS
      Postboks 54
      1324 Lysaker

      NB! Denne informasjonen gjelder kun for den adressen som skal påføres selve fakturaen. Vårt selskap er registrert for EHF-fakturering, hvor vi er ELMA-registrert, som er vårt foretrukne alternativ. Alternativt kan fakturaer sendes enkeltvis som pdf-fil på mail til Receive@compello.com. Papirfakturaer aksepteres ikke, kun elektronisk fakturering. Ved spørsmål til innsending av fakturaer bes henvendelse rettes til globalconnect@norian.eu

      Foretaksnavn: GlobalConnect AS
      Organisasjonsnummer: 890 164 072

    • Retur av utstyr

      GlobalConnect dekker kostnadene for retur av utstyr. Alle returer av utstyr skal dermed foregå ved hjelp av returseddel i henhold til våre vilkår.

      Ta kontakt med kundeservice dersom du trenger returseddel.

    • Informasjon om eskalering

      For å sikre at feilretting gjennomføres så raskt som mulig og med riktig kvalifikasjonsnivå, vil feil som har blitt håndtert på ett feilrettingsnivå bli eskalert til neste nivå etter forhåndsdefinerte tidsintervaller for de ulike kvalitetsgarantiene.

      Feilretting vil følge definerte eskaleringsrutiner hos GlobalConnect ved avvik i feilrettingsprosessen eller dersom normal rettetid ikke overholdes innenfor servicetiden.

      En feilsituasjon kan ikke eskaleres av kunden før normal rettetid for tjenesten er utløpt.

      En eskalering skal inneholde følgende:

      • GlobalConnects incident-nummer
      • Kundens ticket-referanse
      • Når ble hendelsen første gang meddelt
      • Hvem skal ha tilbakemelding
      • Årsak til eskalering

      Eskaleringsrutine ved overskridelse av normal rettetid

      NB! ALLE eskaleringer må også meldes via telefon til relevant eskaleringsnivå!

      Eskaleringsrutine ved avvik i leveranseprosessen

      Ved leveranseavvik skal en eskalering inneholde:

      • GlobalConnects ordrenummer
      • Kundens kontaktperson inkludert e-mailadresse og telefonnummer
      • Årsak til eskalering

      NB! ALLE eskaleringer må også meldes via telefon til relevant eskaleringsnivå!

    • Klage til GlobalConnect

      Vi jobber kontinuerlig for å skape gode kundeopplevelser. Har du likevel til tross for dette, hatt en opplevelse som du er misfornøyd med – har vi tatt en avgjørelse som du mener er urettferdig eller rettstridig? Her kan du klage til oss.

  • Contact information in English

    Phone:
    08150 (Calling from outside of Norway? Dial +47 38 99 02 99)
    Wholesale customers: 04900 (Calling from outside of Norway? Dial +47 38 99 01 10)

    Postal address:
    GlobalConnect AS
    Postboks 54
    1324 Lysaker

Ofte stilte spørsmål

  • Generelt

    • Hva er vår bindingstid/oppsigelsestid?

      Avtaletiden (bindingstid) er basert på hva som er avtalt ved innsalg med selger eller forhandler. Dersom du ikke vet når avtalen ble inngått, eller når avtaletiden går ut, kan du kontakte oss på telefon 08150, tastevalg faktura, eller ved å benytte vårt kontaktskjema.

      Oppsigelsestid er tre (3) måneder fra og med første virkedag i neste måned – dette gjelder for alle tjenester og produkter (med mindre annet er spesifikt avtalt).

      Eksempel: Oppsigelse er sendt 15. oktober, oppsigelsestiden starter fra og med 1. november og er november, desember og januar.

      Tjenesten og/eller produktet vil være aktivt i oppsigelsestiden, med mindre annet er avtalt.

    • Hvordan kan vi si opp en tjeneste?

      Oppsigelse skal bekreftes skriftlig, men vi ønsker å gå over detaljer først muntlig. Dette for å sikre at dere er informert om oppsigelsestid og eventuelt resterende avtaletid.

      Ved oppsigelse av en tjeneste som er under avtaletid vil den være aktiv ut avtaletiden og vil faktureres deretter.

      Oppsigelser skal rettes til tlf 21 55 01 02.

    • Hvordan utfører vi eierskifte på en tjeneste?

      For å utføre et eierskifte må dere ta kontakt med oss for å informere om at det er ønskelig med et eierskifte. Vi vil da sende dere et eierskifteskjema som fylles ut av gammel og ny eier.

      Det er fullt mulig å utføre et eierskifte tilbake i tid så langt begge parter er enige om denne datoen. Da vil dagens eier bli kreditert tilbake i tid og ny eier vil få faktura fra avtalt dato.

    • Vi skal flytte, hva må vi gjøre?

      Vi forstår at bedrifter er på flyttefot og er behjelpelige i flytteprosessen.

      Det er viktig at du tar kontakt med oss så rask som mulig når du har bestemt deg for å flytte. Vi har sannsynligvis dekning på din nye lokasjon og kan flytte din linje til gode betingelser
      Vær ute i god tid slik at du unngår forsinkelser på din leveranse.

      Hvis det skulle vise seg at vi ikke har dekning på din nye lokasjon er det mulig å overdra din linje til de som flytter inn der du er i dag. Les mer om dette under punktet “Hvordan utfører vi eierskifte på en tjeneste?”

      Hvis ingen av disse alternativene er mulige, er siste alternativ oppsigelse. Les mer om dette under punktet “Hva er min bindingstid/oppsigelsestid?”

  • Faktura

    • Hva er deres IBAN, SWIFT og bank?

      Kontonummer: 1503 08 25141
      IBAN: NO28 1503 0825 141
      Swift: DNBANOKK

      Har du spørsmål angående faktura? Ta kontakt med fakturaavdelingen på telefon 08150, tastevalg faktura, eller benytt vårt kontaktskjema.

    • Hvordan får vi fakturakopi og kontoutdrag?

      Fakturakopi og/eller kontoutdrag kan fås ved å henvende seg til fakturavdelingen på kundeservice. De kan kontaktes på telefon 08150, tastevalg for faktura, eller ved å benytte vårt kontaktskjema.

      Husk å oppgi fakturanummeret du ønsker kopi av. Dersom du ikke har dette tilgjengelig må du opplyse om følgende:

      Kundenummer (Evt. bedriftens navn/org.nr.)
      Beløp
      Periode
      Fakturakopi og kontoutdrag vil bli sendt på e-post fortløpende.

      Du har også tilgang til dine fakturaer på Min Side. Aktiver Min Side.

      Husk at du også kan få fakturaer elektronisk.

    • Kan vi endre forfallsdager eller fakturintervall?

      Det er fullt mulig å endre fakturaintervall. Det er tre (3) forskjellige intervaller å velge mellom; månedlig, kvartal (standard) og årlig.

      Standard forfall på fakturaer er tretten (13) dager etter fakturadato. Det er mulig å søke om å få dette forlenget ved å ta kontakt med oss.

      Ta kontakt med kundeservice på telefon 08150, tastevalg faktura eller benytt kontaktskjemaet for å endre fakturaintervall og/eller forfall.

    • Kan vi få elektronisk faktura eller e-postfaktura?

      Vi tilbyr både elektronisk faktura og e-postfaktura.

      Elektronisk faktura:

      For å kunne motta elektronisk faktura må din bedrift ha et økonomisystem som kan motta og behandle fakturaer på Elektronisk handelsformat (EHF). Den elektroniske fakturaen vil bli lagt rett inn i økonomisystemet ditt og har betalingsdetaljer (avsender, beløp, kontonummer og forfallsdato)innlest automatisk.

      E-postfaktura:

      Ved e-postfaktura får du fakturaen tilsendt som PDF direkte til din e-postadresse. Du må selv legge inn all betalingsinformasjon i ditt økonomisystem.

      Fordelene med elektronisk faktura og e-postfaktura :

      • Gebyrfritt
      • Miljøvennlig
      • Raskere og enklere

      Dersom det er ønskelig å motta fakturaer på e-post eller elektronisk faktura benytt vårt kontaktskjema, eller ta kontakt med kundeservice på telefon 08150, tastevalg faktura.

      Husk å referere til en faktura eller kundenummer, samt hvilken e-postadresse det er ønskelig å benytte som fakturamottaker, når dere tar kontakt.

      Papirgebyret vil være kr 79,-

    • Vi har mottatt en kreditnota, hvordan benytter vi den?

      Dersom dere har mottatt en kreditnota kan dere få den utbetalt til konto eller ført imot en utestående faktura. Det er fullt mulig å føre deler av en kreditnota, og evt. restbeløp på en annen faktura.

      For å benytte en kreditnota, trenger vi en skriftlig henvendelse. Dette kan dere gjøre ved å benytte vårt kontaktskjema.

      Merk at ved ønske om utbetaling på konto må denne henvendelsen komme fra en registrert kontaktperson. Vi forholder oss til Brønnøysundregisteret eller registrerte kontaktpersoner hos oss.

  • Teknisk

    • Fungerer modemet vårt som en ruter?

      Nei, våre modemer er satt i bridge-modus slik at våre kunder selv kan koble til det utstyret de har behov for (Eks: switch, ruter, brannmur).

      Dette gjelder både xDSL og Fiber.

    • Har vi PPPOE, fast IP eler DHCP?

      Vi leverer ikke lenger samband med PPPOE, men det finnes et fåtall kunder med slik løsning.

      Alle xDSL-samband blir levert med DHCP dersom det ikke er spesifisert i bestillingen at fast IP er ønsket. Alle fibersamband blir levert med én (1) fast IP-adresse dersom det ikke er spesifisert i bestillingen at flere faste IP-adresser er ønsket.

      Fakturaen beskriver om dere har fast IP-adresse eller ikke – dersom dere har fast IP-adresse vil dette stå spesifisert. Dersom du ikke ser noe punkt vedrørende fast IP på faktuaren, er linjen mest sannsynlig levert med DHCP.

       

    • Hvorfor bør du bruke en e-postadresse fra ditt eget domene som avsenderadresse?

      Fra og med november 2015 har Rocketmail innført DMARC med “reject policy”.

      Det vil si at alle som sender e-post med avsenderadresse “hvasomhelst@rocketmail.com” må sende via Rocketmail sine servere. Alle store leverandører sjekker DMARC, noe som vil medføre at e-post til f.eks. Hotmail, Gmail, Yahoo osv. vil bli avvist.

      Vi bør også regne med at Hotmail og Gmail kommer til å innføre samme regelsett. Yahoo har allerede innført dette.

    • Hva er serveren til GlobalConnects webtjenester?

      webhotel.isp.as2116.net

    • Leverer GlobalConnect fiberlinjer med DHCP?

      Fiberlinjer fra GlobalConnect leveres med både fast IP og DHCP etter kundens ønske.

    • Skal internettlampen på mitt Zhone1512-modem lyse?

      Nei, Internett-lampen på Zhone 1512 skal ikke lyse. Det er DSL-lampen som indikerer kontakt med GlobalConnect sin sentral.

    • Tilbyr dere fast IP-adresse og hvordan konfigurerer vi dette?

      Ja, vi tilbyr fast IP-adresse. Ønsker du å bestille dette trenger vi en skriftlig henvendelse på antall host-adresser du ønsker. Dersom tallet er over 13 host-adresser (/28-nett), vil du også måtte fylle inn en RIPE-søknad. Ta kontakt med oss for RIPE-skjema.

      Den faste IP-adressen konfigureres på første enhet etter modemet. En beskrivelse på hvordan den spesifikke enheten konfigureres finnes som regel i enhetens brukermanual. Vi supporterer ikke utstyr som vi selv ikke har levert, og dere må derfor ta kontakt med produsenten av utstyret.

    • Hvordan ser jeg enklest hvilken hastighet vi har?

      For måling av din hastighet anbefaler vi denne hastighetsmåleren: www.speedtest.net

    • Vi ønsker raskere hastighet på bredbåndet - hva gjør vi?

      Ring oss på telefon 08150 (tastevalg 1 for salg) eller send oss en e-post via kontaktskjema.

      Husk å ha kundenummer/ sambandsnummer/ org. nummer klart. Dersom du ikke har noen av disse er det en fordel om du har bedriftsnavnet og adressen hvor linjen er levert.

    • Vi opplever treg hastighet på bredbåndet- hva kan vi gjøre?

      Først av alt er det viktig å utelukke feil på internt utstyr. Den enkleste måten å gjøre dette på er å koble kun én (1) datamaskin med kabel rett i modemet/fiberkonverteren.

      Det er videre viktig å skru av nettverkskortet for trådløs-tilkobling eller evt. skru av routeren for å sørge for at PC-en ikke er tilkoblet både trådløs og kablet forbindelse samtidig.

      For måling av din hastighet anbefaler vi denne hastighetsmåleren www.speedtest.net. Det er viktig å sørge for at ingenting lastes opp eller ned på datamaskinen når testen utføres, da dette vil forårsake et feilaktig resultat.

      Når testen er ferdig kan dere sammenligne oppnådd resultat med hastigheten på produktet dere har bestilt. Dersom hastigheten ikke er i samsvar med bestilt produkt, vennligst kontakt kundeservice på telefon 08150.

    • Vi trenger hjelp med domenet vårt - hvor henvender vi oss?

      Send en e-post på hva du ønsker hjelp med til hostmaster@globalconnect.no samt hvilket domene det gjelder.