> Kundeservice > Hjelp med internett og TV > 1. Driftsmeldinger > 2. Prøv annen enhet > 3. Restart > 4. Sjekk kabler
Driftsmeldinger
Sjekk om det er aktiv feilretting eller planlagt vedlikehold i ditt område:
Pågående driftsforstyrrelser
Lena
Feil som påvirker flere kunder
Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt
Årsak til feil: Fiberbrudd
Område: Lena
Referanse: CS6709364
Feilen inntraff: 12. september 2025, 08:41 CET/CEST
Estimert rettetid: 19. september 2025, 17:00 CET/CEST
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 19. september 2025, 15:00 CET/CEST
18. september 2025, 20:39 CET/CEST
Teknikere har blåst en ny fiberkabel og vil fortsette feilrettingen i morgen og begynne å skjøte alt.*
Technicians have blown a new fiber cable and will continue the fault correction tomorrow and start splicing everything.
18. september 2025, 13:06 CET/CEST
Tekniker på stedet. Utrulling av fiberkabel pågår.*
Technician on-site. Deployment of fibre cable in progress.
18. september 2025, 09:01 CET/CEST
Tekniker underveis.*
Technician en route.
17. september 2025, 19:32 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*
As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.
17. september 2025, 13:44 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*
As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.
16. september 2025, 16:43 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*
As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.
16. september 2025, 12:48 CET/CEST
Vi har for tiden et nettverksbrudd, og det er bekreftet av våre teknikere at fiberkabelen vår er gravd av, av en gravemaskin av tredjepart. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Vi utforsker og diskuterer fortsatt løsninger sammen med vår underleverandør angående dette. Takk for tålmodigheten.*
We currently have a network outage and it has been confirmed by our technicians that our fiber cable has been digged off, by an excavator by third party. As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal. We are still exploring and discussing solutions togheter with our subprovider regarding this. Thank you for your patience.
15. september 2025, 13:08 CET/CEST
Vi har for tiden et nettverksbrudd, og det er bekreftet av våre teknikere at fiberkabelen vår er gravd av, av en gravemaskin av tredjepart. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Vi utforsker og diskuterer fortsatt løsninger sammen med vår underleverandør angående dette. Takk for tålmodigheten.*
We currently have a network outage and it has been confirmed by our technicians that our fiber cable has been digged off, by an excavator by third party. As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal. We are still exploring and discussing solutions togheter with our subprovider regarding this. Thank you for your patience.
13. september 2025, 16:52 CET/CEST
Vi har for tiden et nettverksbrudd, og det er bekreftet av våre teknikere at fiberkabelen vår er gravd av, av en gravemaskin av tredjepart. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt. Vi utforsker og diskuterer fortsatt løsninger sammen med vår underleverandør angående dette. Takk for tålmodigheten.*
We currently have a network outage and it has been confirmed by our technicians that our fiber cable has been digged off, by an excavator by third party. As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal. We are still exploring and discussing solutions togheter with our subprovider regarding this. Thank you for your patience.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Oslo - Jacob Aalls gate
Feil som påvirker flere kunder
Tekniker bestilt
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Oslo - Jacob Aalls gate
Referanse: CS6730562
Feilen inntraff: 18. september 2025, 16:45 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 19. september 2025, 11:00 CET/CEST
18. september 2025, 17:25 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
18. september 2025, 16:53 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Sørreisa
Feil som påvirker flere kunder
Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt
Årsak til feil: Fiberbrudd
Område: Sørreisa
Referanse: CS6718945
Feilen inntraff: 15. september 2025, 15:54 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 20. september 2025, 10:00 CET/CEST
17. september 2025, 20:58 CET/CEST
Feilretting er satt på vent til i morgen på grunn av kompleksiteten i feilplasseringen.*
Fault correction is on hold until tomorrow due to complexity of fault placement.
17. september 2025, 16:12 CET/CEST
Tekniker målte plasseringen av potensielt kabelkutt. Feilretting vil ta lengre tid enn opprinnelig estimert på grunn av feilstedets omstendigheter.*
Technician measured location of potential cable cut. Fault correction will take longer than initially estimated because of the fault location's circumstances.
17. september 2025, 13:45 CET/CEST
Tekniker på stedet. Feilretting pågår*
Technician on-site. Fault correction in progress
17. september 2025, 07:56 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
16. september 2025, 19:20 CET/CEST
Feilretting er satt på vent til i morgen*
Fault correction is on hold until tomorrow
16. september 2025, 16:08 CET/CEST
Tekniker på stedet. Feilsøking pågår*
Technician on-site. Troubleshooting in progress
16. september 2025, 14:29 CET/CEST
Tekniker underveis.*
Technician en route.
15. september 2025, 17:08 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
15. september 2025, 17:06 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Tromsø, Mmellomvegen
Feil som påvirker flere kunder
Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt
Årsak til feil: Fiberarbeid
Område: Tromsø, Mmellomvegen
Referanse: CS6707298
Feilen inntraff: 11. september 2025, 13:33 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 19. september 2025, 16:00 CET/CEST
19. september 2025, 07:14 CET/CEST
Vi presser på for ytterligere informasjon om når dette kan løses av kraftselskapet.*
We are pushing for further information on when this can be resolved by the power company.
18. september 2025, 09:02 CET/CEST
Vi avventer mer informasjon om når dette kan løses av kraftselskapet.*
We are awaiting more information on when this can be resolved by the power company.
17. september 2025, 19:06 CET/CEST
Vi avventer mer informasjon om når dette kan løses av kraftselskapet.*
We are awaiting more information on when this can be resolved by the power company.
17. september 2025, 13:42 CET/CEST
Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan korreksjonstiden være lengre enn normalt*
As the fault is more extensive than initially estimated, correction time may be longer than normal
16. september 2025, 14:31 CET/CEST
Vi avventer mer informasjon om når dette kan løses av kraftselskapet.*
We are awaiting more information on when this can be resolved by the power company.
13. september 2025, 10:42 CET/CEST
Nettverk outage er forårsaket av kabelskade. Kabelen er montert mellom strømstolper, og feltteknikere som ble sendt til stedet kan ikke reparere skaden selv. Problemet er meldt til kraftselskapet, og vi vil følge opp dem videre i løpet av neste uke for planlagte tiltak.*
Network outage is caused by cable damage. The cable is mounted between power poles, and field technicians that were sent to site are unable to repair the damage themselves. The issue has been reported to the power company, and we will follow up with them further during next week for planned actions.
11. september 2025, 18:20 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Tekniker bestilt.*
We currently have a network outage. Technician ordered.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Tromsø, Stubben
Feil som påvirker flere kunder
Tekniker bestilt
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Tromsø, Stubben
Referanse: CS6727812
Feilen inntraff: 18. september 2025, 08:39 CET/CEST
Estimert rettetid: Vil bli kunngjort
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 19. september 2025, 12:00 CET/CEST
18. september 2025, 21:09 CET/CEST
Vi har en nettverksforstyrrelse som forårsaker noen få kunder i området, vi har bestilt en tekniker for videre feilsøking på stedet.*
We have a network disturbance causing a few customers in the area, we have ordered a technician for further troubleshooting on site.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Trondheim
Feil som påvirker flere kunder
Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt
Årsak til feil: Fiberbrudd
Område: Trondheim
Referanse: CS6711979
Feilen inntraff: 13. september 2025, 08:26 CET/CEST
Estimert rettetid: 19. september 2025, 18:00 CET/CEST
Siste oppdateringer
Neste oppdatering: 19. september 2025, 14:00 CET/CEST
19. september 2025, 08:08 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
18. september 2025, 17:19 CET/CEST
Feilretting er satt på vent til i morgen fordi feilen var mer omfattende enn de første estimatene.*
Fault correction is on hold until tomorrow because the fault was more substantial than initial estimates.
17. september 2025, 09:33 CET/CEST
Vi jobber fortsatt aktivt med dette sammen med våre teknikere på stedet. Det er en annen skadet kabel fra vår underleverandør på stedet med høyere prioritet å reparere til reparasjonsarbeidet kan starte for kabelen vår. Vi har nå mottatt en ETR av underleverandørkabelen 18.09.25 23:59 og derfor vil vi forhåpentligvis gjenopprette alle våre tjenester 19.09.25. Vi beklager eventuelle ulemper og setter pris på tålmodigheten din mens vi jobber med å løse problemet. Takk for forståelsen. Vi har nå gitt en ETR på 2025-09-19 18:00:00*
We are still actively working on this togheter with our technicans on site. There is another damaged cable from our subprovider on site with higher priority to repair until the repair work can start for our cable. We have now recieved an ETR of the subprovider cable 18.09.25 23:59 and therfor we will hopefully restore all of our services 19.09.25. We sincerely apologize for any inconvenience caused and appreciate your patience as we work to resolve the issue. Thank you for your understanding. We have now provided an ETR of 2025-09-19 18:00:00
17. september 2025, 02:42 CET/CEST
Vår tekniker venter på hjelp med utgraving for å få tilgang til den skadede kabelen.*
Our technician is awaiting assistance with excavation to gain access to the damaged cable.
16. september 2025, 22:43 CET/CEST
Vår tekniker venter på hjelp med utgraving for å få tilgang til den skadede kabelen.*
Our technician is awaiting assistance with excavation to gain access to the damaged cable.
16. september 2025, 17:34 CET/CEST
Vår tekniker venter på hjelp med utgraving for å få tilgang til den skadede kabelen.*
Our technician is awaiting assistance with excavation to gain access to the damaged cable.
16. september 2025, 16:33 CET/CEST
Feilsøking pågår.*
Troubleshooting in progress.
16. september 2025, 14:47 CET/CEST
Tekniker på stedet. Feilsøking pågår*
Technician on-site. Troubleshooting in progress
16. september 2025, 11:09 CET/CEST
Tekniker underveis.*
Technician en route.
15. september 2025, 21:02 CET/CEST
Vi venter på tilgang til byggeplass som mest sannsynlig vil være tilgjengelig i morgen på dagtid.*
We are waiting for access to construction site that will most likely be avalible tomorrow during the day.
15. september 2025, 17:14 CET/CEST
Vi venter fortsatt på tilgang til byggeplassen.*
We are still awaiting access to the construction site.
15. september 2025, 13:08 CET/CEST
Vi prøver for tiden å få tilgang og gravemaskin til stedet siden utstyret vårt ikke er lett tilgjengelig på grunn av det pågående arbeidet i området.*
We are currently trying to get access and excavator to site since our equipment is not easily reachable due to the ongoing work in the area.
14. september 2025, 18:05 CET/CEST
Vår tekniker har nå verifisert og bekreftet kabelbruddet, det er kuttet i nærheten av en jernbane. Arbeidet kan ikke utføres i dag da vi trenger assistanse fra en gravemaskinfører på stedet, som kan hjelpe oss tidligst fra i morgen. Vi vil følge opp entreprenøren på byggeplassen i morgen og koordinere for å starte reparasjonsarbeidet.*
Our technician has now verified and confirmed the cable break, it has been cut near a railway. The work cannot be carried out today as we need assistance from an excavator operator at the site, who can help us starting tomorrow at the earliest. We will follow up with the contractor at the construction site tomorrow and coordinate to begin the repair work.
13. september 2025, 21:04 CET/CEST
Feilretting er satt på vent på grunn av manglende tilgang til lokasjonen. Det er foreløpig uklart om teknikeren kan få tilgang i løpet av helgen eller om dette må håndteres på mandag. Vi holder deg oppdatert så snart vi har ny informasjon.*
Fault correction is on hold due to lack of access to the location. It's unclear at the moment if technician can get access during the weekend or if this will have to be handled on Monday. We'll keep you posted as soon as we have some new information.
13. september 2025, 18:42 CET/CEST
Byggearbeidet ser ut til å ha skadet flere kabler, og våre egne ser også ut til å være skadet sammen med våre underleverandører. Vår felttekniker er fortsatt på stedet for å feilsøke for å vurdere skaden.*
The construction work looks to have damaged multiple cables, and our own appear to also be damaged along with those of our subprovider. Our field technician is still on location troubleshooting to assess the damage.
13. september 2025, 14:52 CET/CEST
Tekniker bekrefter kabelkutt på grunn av gravearbeid på en byggeplass. Vår tekniker vil ikke få tilgang til stedet per nå. Kabelen som er kuttet eies av vår underleverandør som vil ha sin egen tekniker ute på stedet for å avhjelpe skaden. Vi har ingen ETR per nå.*
Technician confirms cable cut due to excavation work on a construction site. Our technician will not be granted access to site as of now. The cable that has been cut is owned by our subprovider who will have their own technician out on site to evelaute the damage. We have no ETR as of now.
13. september 2025, 13:32 CET/CEST
Teknikeren har målt signalene og identifisert et potensielt kabelbrudd. De er på vei for å lokalisere feilen.*
The technician has measured the signals and identified a potential cable break. They are en route to locate the fault.
13. september 2025, 10:00 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
13. september 2025, 09:26 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Løste driftsforstyrrelser
Drøbak
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Power issue
Område: Drøbak
Referanse: CS6721243
Feilen inntraff: 16. september 2025, 09:50 CET/CEST
Feil rettet: 16. september 2025, 11:57 CET/CEST
Siste oppdateringer
16. september 2025, 09:59 CET/CEST
Det er et pågående strømbrudd i området som påvirker GlobalConnect-utstyr. Strømleverandøren jobber med å løse problemet.*
There is an ongoing power network outage in the area affecting GlobalConnect equipment. Power supplier is working on solving the issue.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Drøbak, Ekeveien
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Drøbak, Ekeveien
Referanse: CS6725031
Feilen inntraff: 17. september 2025, 08:24 CET/CEST
Feil rettet: 17. september 2025, 14:43 CET/CEST
Siste oppdateringer
17. september 2025, 14:41 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Strømbrudd. Løsning: Strømmen gjenopprettet.*
Incident resolved. Cause: Power outage. Fix: Power restored.
17. september 2025, 13:20 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Tekniker bestilt.*
We currently have a network outage. Technician ordered.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Fetsund, Kirkeveien
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Foreløpig ukjent
Område: Fetsund, Kirkeveien
Referanse: CS6720661
Feilen inntraff: 16. september 2025, 03:00 CET/CEST
Feil rettet: 16. september 2025, 17:38 CET/CEST
Siste oppdateringer
16. september 2025, 17:31 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Lokalt strømbrudd. Løsning: Tekniker startet utstyret på nytt.*
Incident resolved. Cause: Local power outage. Fix: Technician rebooted equipment.
16. september 2025, 16:37 CET/CEST
Tekniker fortsatt underveis.*
Technician still en route.
16. september 2025, 14:26 CET/CEST
Tekniker underveis.*
Technician en route.
16. september 2025, 03:10 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
16. september 2025, 03:02 CET/CEST
Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*
We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Oslo - Thurmanns gate
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Feil på nettverkselement
Område: Oslo - Thurmanns gate
Referanse: CS6723889
Feilen inntraff: 16. september 2025, 15:03 CET/CEST
Feil rettet: 18. september 2025, 13:17 CET/CEST
Siste oppdateringer
18. september 2025, 13:09 CET/CEST
Feilen er løst. Forårsaket: Maskinvarefeil. Løsning: Den defekte maskinvaren ble erstattet.*
Incident resolved. Cause: Hardware fault. Fix: The faulty hardware was replaced.
18. september 2025, 09:38 CET/CEST
Venter på levering av erstatningsutstyr og deler.*
Awaiting delivery of replacement equipment and parts.
17. september 2025, 13:34 CET/CEST
Reservedeler er bestilt ettersom nettverksutstyret er bekreftet defekt av vår tekniker på stedet.*
Replacement parts have been ordered as the network equipment have been confirmed faulty by our technician on site.
17. september 2025, 11:54 CET/CEST
Tekniker bestilt.*
Technician ordered.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Oslo, Inkognitogata
Feil som påvirker flere kunder
Årsak til feil: Fiberbrudd
Område: Oslo, Inkognitogata
Referanse: CS6726215
Feilen inntraff: 17. september 2025, 12:07 CET/CEST
Feil rettet: 18. september 2025, 13:21 CET/CEST
Siste oppdateringer
18. september 2025, 12:56 CET/CEST
Feilretting er satt på vent på grunn av manglende tilgang til lokasjonen.*
Fault correction is on hold due to lack of access to the location.
18. september 2025, 09:13 CET/CEST
Vi har for tiden et strømbrudd, på grunn av fiberbrudd. Tekniker er for tiden ute og lokaliserer kuttet.*
We currently have an outage, due to fiber break. Technician is currently out locating the cut.
*Denne teksten er maskinoversatt.
Fant du ikke det du leter etter?

Bli kunde hos oss
Få en oversikt over våre produkter, priser og abonnementsvilkår.

Leveranse og installasjon
Detaljer om installasjon, forberedelser, tidslinjer og utstyr.

Abonnement og faktura
Administrasjon av abonnement, faktura, personvern, eierskifte, flytting, angreskjema og oppsigelse.

Hjelp med internett og TV
Se om det er en feilmelding i ditt område, få hjelp med feilsøk og se brukerveiledninger.
Er du bedriftskunde? Klikk her