FAQ - kommer ikke på nett / fellesfeil | GlobalConnect
PrivatBedriftBorettslag

> Kundeservice > Hjelp med internett og TV > 1. Driftsmeldinger > 2. Prøv annen enhet > 3. Restart > 4. Sjekk kabler

Driftsmeldinger

Sjekk om det er aktiv feilretting eller planlagt vedlikehold i ditt område:

Pågående driftsforstyrrelser

Fåvang, Linåkervegen

Feil som påvirker flere kunder

Feilsøking pågår

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Fåvang, Linåkervegen

Referanse: CS6781151

Feilen inntraff: 7. oktober 2025, 05:40 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 14. oktober 2025, 10:00 CET/CEST

13. oktober 2025, 16:12 CET/CEST

Feilretting pågår*

Fault correction in progress

13. oktober 2025, 12:03 CET/CEST

Tekniker på stedet. Feilretting pågår*

Technician on-site. Fault correction in progress

13. oktober 2025, 11:24 CET/CEST

Tekniker underveis.*

Technician en route.

10. oktober 2025, 14:04 CET/CEST

På grunn av gnagerrelaterte skader må vi bestille reservedeler. Estimert levering er mandag. Vi beklager ulempene og vil gi en oppdatering når delene er mottatt.*

Due to rodent-related damage, we need to order replacement parts. Estimated delivery is Monday. We apologise for the inconvenience and will provide an update once the parts are received.

8. oktober 2025, 17:49 CET/CEST

Kabelskader er av rotter, og vi har beordret utryddere til å sikre området før vi kan prøve å fikse selve kabelskaden.*

Cable damage is by rats and we've ordered exterminators to secure the area before we can try to fix the cable damage itself.

8. oktober 2025, 14:58 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

8. oktober 2025, 13:21 CET/CEST

Feilsøking pågår.*

Troubleshooting in progress.

8. oktober 2025, 07:12 CET/CEST

Feilsøking pågår.*

Troubleshooting in progress.

7. oktober 2025, 16:56 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

7. oktober 2025, 14:16 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

7. oktober 2025, 11:22 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

7. oktober 2025, 05:52 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Hammarfest, Strandgata

Feil som påvirker flere kunder

Feilsøking pågår

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Hammarfest, Strandgata

Referanse: CS6794290

Feilen inntraff: 10. oktober 2025, 18:39 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 14. oktober 2025, 10:00 CET/CEST

13. oktober 2025, 16:28 CET/CEST

Teknikerarbeidet er satt på vent på grunn av nødvendig godkjenning fra myndighetene etter en brann som påvirker fiberkabelen. Arbeidet vil gjenopptas når det er klarert*

Technician work is on hold due to required clearance from authorities following a fire affecting the fiber cable. Work will resume once cleared

13. oktober 2025, 15:42 CET/CEST

Teknikerarbeidet er satt på vent på grunn av nødvendig godkjenning fra myndighetene etter en brann som påvirker fiberkabelen. Arbeidet fortsetter når det er klarert.*

Technician work is on hold due to required clearance from authorities following a fire affecting the fiber cable. Work will resume once cleared.

13. oktober 2025, 08:17 CET/CEST

Tekniker på stedet. Feilsøking pågår. Teknikeren har målt signalene og identifisert et potensielt kabelbrudd. De er på vei for å lokalisere feilen.*

Technician on-site. Troubleshooting in progress. The technician has measured the signals and identified a potential cable break. They are en route to locate the fault.

10. oktober 2025, 19:17 CET/CEST

Tekniker vil bli bestilt for videre feilsøking på stedet.*

Technician will be ordered for further troubleshooting on site.

10. oktober 2025, 19:10 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Moss

Feil som påvirker flere kunder

Reservedeler bestilt

Årsak til feil: Feil på nettverkselement

Område: Moss

Referanse: CS6766407

Feilen inntraff: 2. oktober 2025, 20:58 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 15. oktober 2025, 10:00 CET/CEST

13. oktober 2025, 12:48 CET/CEST

Vi venter fortsatt på levering av deler. Våre teknikere vil fortsette så snart delene ankommer. Takk for tålmodigheten.*

We are still awaiting parts delivery. Our technicians will proceed as soon as the parts arrive. Thank you for your patience.

10. oktober 2025, 15:39 CET/CEST

Vi venter fortsatt på levering av deler. Våre teknikere vil fortsette så snart delene ankommer. Takk for tålmodigheten.*

We are still awaiting parts delivery. Our technicians will proceed as soon as the parts arrive. Thank you for your patience.

10. oktober 2025, 10:13 CET/CEST

Vi venter fortsatt på levering av deler til våre teknikere. Takk for tålmodigheten.*

We are still awaiting delivery of parts to our technicians. Thank you for your patience.

9. oktober 2025, 20:01 CET/CEST

Maskinvarefeil oppdaget, erstatningsutstyr bestilt. Vi venter fortsatt på levering av deler til våre teknikere. Takk for tålmodigheten.*

Hardware fault detected, replacement equipment ordered. We are still awaiting delivery of parts to our technicians. Thank you for your patience.

9. oktober 2025, 11:06 CET/CEST

Maskinvarefeil oppdaget, erstatningsutstyr bestilt.*

Hardware fault detected, replacement equipment ordered.

8. oktober 2025, 21:17 CET/CEST

Maskinvarefeil oppdaget, erstatningsutstyr bestilt.*

Hardware fault detected, replacement equipment ordered.

8. oktober 2025, 14:54 CET/CEST

Maskinvarefeil oppdaget, erstatningsutstyr bestilt.*

Hardware fault detected, replacement equipment ordered.

8. oktober 2025, 13:00 CET/CEST

Maskinvarefeil oppdaget, erstatningsutstyr bestilt.*

Hardware fault detected, replacement equipment ordered.

8. oktober 2025, 11:14 CET/CEST

Maskinvarefeil oppdaget, erstatningsutstyr bestilt.*

Hardware fault detected, replacement equipment ordered.

7. oktober 2025, 13:39 CET/CEST

Maskinvarefeil oppdaget, erstatningsutstyr bestilt.*

Hardware fault detected, replacement equipment ordered.

7. oktober 2025, 09:12 CET/CEST

Maskinvarefeil oppdaget, erstatningsutstyr bestilt.*

Hardware fault detected, replacement equipment ordered.

6. oktober 2025, 21:06 CET/CEST

Maskinvarefeil oppdaget, erstatningsutstyr bestilt.*

Hardware fault detected, replacement equipment ordered.

6. oktober 2025, 08:58 CET/CEST

Maskinvarefeil oppdaget, erstatningsutstyr bestilt.*

Hardware fault detected, replacement equipment ordered.

3. oktober 2025, 19:01 CET/CEST

Maskinvarefeil oppdaget, erstatningsutstyr bestilt.*

Hardware fault detected, replacement equipment ordered.

3. oktober 2025, 12:06 CET/CEST

Maskinvarefeil oppdaget, erstatningsutstyr bestilt.*

Hardware fault detected, replacement equipment ordered.

3. oktober 2025, 02:16 CET/CEST

Maskinvarefeil oppdaget, erstatningsutstyr bestilt.*

Hardware fault detected, replacement equipment ordered.

2. oktober 2025, 21:08 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Brolandsveien

Feil som påvirker flere kunder

Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt

Årsak til feil: Fiberbrudd

Område: Oslo, Brolandsveien

Referanse: CS6786354

Feilen inntraff: 8. oktober 2025, 15:40 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 14. oktober 2025, 10:30 CET/CEST

13. oktober 2025, 16:02 CET/CEST

Venter på at teknikeren sendes til stedet*

Awaiting technician dispatch to site

13. oktober 2025, 08:09 CET/CEST

Vi eskalerer dette til vår underleverandør på grunn av mangel på ressurser.*

We are escalating this to our sub-provider due to a lack of resources.

12. oktober 2025, 02:29 CET/CEST

Reparasjonsarbeid pågår. Siden feilen er mer omfattende, er ingen ETR tilgjengelig.*

Repair work is ongoing. As the fault is more extensive no ETR is available.

10. oktober 2025, 19:00 CET/CEST

Reparasjonsarbeid pågår. Siden feilen er mer omfattende, er ingen ETR tilgjengelig.*

Repair work is ongoing. As the fault is more extensive no ETR is available.

10. oktober 2025, 10:23 CET/CEST

Reparasjonsarbeid pågår. Siden feilen er mer omfattende, er ingen ETR tilgjengelig.*

Repair work is ongoing. As the fault is more extensive no ETR is available.

9. oktober 2025, 16:09 CET/CEST

Tekniker bekrefter at kabelkutt og gravearbeid er nødvendig. Gjeldende ETA for gravemaskinen er satt til i morgen tidlig. Vi er i kontakt med vår underleverandør og planlagt starttidspunkt for feilretting er satt til i morgen.*

Technician confirms cable cut and excavation work is required. Current ETA for the excavator is set to tomorrow morning. We are in touch with our subprovider and the planned start time for the fault correction is set to tomorrow.

9. oktober 2025, 06:48 CET/CEST

Tekniker bekrefter at kabelkutt og gravearbeid er nødvendig. Ingen gjeldende ETA for gravemaskinen.*

Technician confirms cable cut and excavation work is required. No current ETA for the excavator.

9. oktober 2025, 01:31 CET/CEST

Teknikeren er sendt for å fortsette feilsøkingen på stedet.*

Technician has been dispatched to continue troubleshooting on location.

8. oktober 2025, 18:17 CET/CEST

Felttekniker bestilt*

Field technician ordered

8. oktober 2025, 18:15 CET/CEST

Felttekniker bestilt*

Field technician ordered

8. oktober 2025, 16:03 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Tekniker bestilt.*

We currently have a network outage. Technician ordered.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Trondheimsveien

Feil som påvirker flere kunder

Reservedeler bestilt

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo, Trondheimsveien

Referanse: CS6801949

Feilen inntraff: 13. oktober 2025, 19:21 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 15. oktober 2025, 09:00 CET/CEST

14. oktober 2025, 05:51 CET/CEST

Reservedeler er bestilt på grunn av identifisert maskinvarefeil. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*

Replacement parts have been ordered due to identified hardware failure. As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

14. oktober 2025, 05:31 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Tekniker bestilt.*

We currently have a network outage. Technician ordered.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Stathelle

Feil som påvirker flere kunder

Grunnet større feil vil rettetid være lengre enn normalt

Årsak til feil: Fiberbrudd

Område: Stathelle

Referanse: CS6790834

Feilen inntraff: 10. oktober 2025, 07:46 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 14. oktober 2025, 11:00 CET/CEST

14. oktober 2025, 08:49 CET/CEST

Vår underleverandør skaffer fortsatt ressurser til denne hendelsen; Vi har eskalert saken med dem.*

Our sub-provider is still sourcing resources for this incident; we have escalated the matter with them.

13. oktober 2025, 23:19 CET/CEST

Feilretting pågår*

Fault correction in progress

13. oktober 2025, 14:48 CET/CEST

Vår underleverandør skaffer fortsatt ressurser til denne hendelsen; Vi har eskalert saken med dem.*

Our sub-provider is still sourcing resources for this incident; we have escalated the matter with them.

13. oktober 2025, 12:01 CET/CEST

Vår underleverandør skaffer fortsatt ressurser til denne hendelsen; Vi har eskalert saken med dem.*

Our sub-provider is still sourcing resources for this incident; we have escalated the matter with them.

13. oktober 2025, 08:04 CET/CEST

Tekniker beordret til å fortsette feilsøkingen*

Technician ordered to continue troubleshooting

12. oktober 2025, 01:28 CET/CEST

Vi har fått rapporter om at tjenestene fortsatt er nede for noen mennesker. Vi sender ut tekniker i morgen for å fortsette feilsøking av fiberforbindelser.*

We have gotten reports that services are still down for some people. We will send tech out in the morning to continue troubleshooting of fiber connections.

11. oktober 2025, 01:20 CET/CEST

Feilen er nå rettet. Hvis tjenestene fortsatt ikke er gjenopprettet, kan du prøve å starte utstyret på nytt.*

Fault is now fixed. If your services are still not restored, try restarting your equipment.

10. oktober 2025, 20:49 CET/CEST

Tekniker på stedet. Feilsøking pågår. Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*

Technician on-site. Troubleshooting in progress. As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

10. oktober 2025, 13:47 CET/CEST

Tekniker på stedet. Feilsøking pågår*

Technician on-site. Troubleshooting in progress

10. oktober 2025, 10:02 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Trondheimsveien, Oslo

Feil som påvirker flere kunder

Tekniker bestilt

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Trondheimsveien, Oslo

Referanse: CS6794055

Feilen inntraff: 10. oktober 2025, 15:50 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 14. oktober 2025, 12:00 CET/CEST

13. oktober 2025, 15:56 CET/CEST

Tekniker er bestilt for i morgen.*

Technician is ordered for tomorrow.

13. oktober 2025, 11:43 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

10. oktober 2025, 18:12 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

10. oktober 2025, 16:15 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

algarheim-ulvestadvegen

Feil som påvirker flere kunder

Feilsøking pågår

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: algarheim-ulvestadvegen

Referanse: CS6796318

Feilen inntraff: 11. oktober 2025, 09:42 CET/CEST

Estimert rettetid: Vil bli kunngjort

Siste oppdateringer

Neste oppdatering: 14. oktober 2025, 10:00 CET/CEST

13. oktober 2025, 23:15 CET/CEST

Tekniker sendt for å fortsette feilsøkingen om morgenen.*

Technician dispatched to continue troubleshooting in the morning.

13. oktober 2025, 17:38 CET/CEST

Tekniker sendt for å fortsette feilsøkingen.*

Technician dispatched to continue troubleshooting.

13. oktober 2025, 13:39 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

13. oktober 2025, 08:05 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Løste driftsforstyrrelser

Leirsund

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Fiberbrudd

Område: Leirsund

Referanse: CS6800227

Feilen inntraff: 13. oktober 2025, 10:22 CET/CEST

Feil rettet: 14. oktober 2025, 08:39 CET/CEST

Siste oppdateringer

14. oktober 2025, 08:34 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Gnagere spiste fiberen Løsning: Skjøtet fiberen på nytt*

Incident resolved. Cause: Rodents ate the fiber Fix: Respliced the fibre

13. oktober 2025, 20:28 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

13. oktober 2025, 20:15 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Narvik

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Narvik

Referanse: CS6796675

Feilen inntraff: 11. oktober 2025, 16:00 CET/CEST

Feil rettet: 11. oktober 2025, 16:40 CET/CEST

Siste oppdateringer

11. oktober 2025, 16:39 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Lokalt strømbrudd Løsning: Tjenester gjenopprettes automatisk*

Incident resolved. Cause: Local power outage Fix: Services are automatically restored

11. oktober 2025, 16:01 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo

Referanse: CS6794455

Feilen inntraff: 11. oktober 2025, 02:32 CET/CEST

Feil rettet: 11. oktober 2025, 05:11 CET/CEST

Siste oppdateringer

11. oktober 2025, 05:10 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Maskinvare sluttet å fungere på grunn av overoppheting. Løsning: Tekniker renset ut støv fra enheten og startet på nytt, noe som gjenopprettet enheten.*

Incident resolved. Cause: Hardware stopped functioning due to overheating. Fix: Technician cleaned out dust from device and rebooted, which restored the device.

11. oktober 2025, 03:23 CET/CEST

Tekniker er bestilt.*

Technician is ordered.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo Tørtbergveien

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Foreløpig ukjent

Område: Oslo Tørtbergveien

Referanse: CS6801835

Feilen inntraff: 13. oktober 2025, 18:21 CET/CEST

Feil rettet: 14. oktober 2025, 08:32 CET/CEST

Siste oppdateringer

14. oktober 2025, 08:30 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Et kort avbrudd i tjenestene. Løsning: Tjenestene ble gjenopprettet*

Incident resolved. Cause: A brief interruption in the services. Fix: Services were restored

13. oktober 2025, 18:26 CET/CEST

Vi har for tiden en forstyrrelse som påvirker tjenestekvaliteten. Pakketap og ventetid kan oppstå. Feilsøking pågår.*

We currently have a disturbance affecting the service quality. Packet loss and latency might be experienced. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.

Oslo, Majorstuen

Feil som påvirker flere kunder

Årsak til feil: Fiberbrudd

Område: Oslo, Majorstuen

Referanse: CS6796382

Feilen inntraff: 11. oktober 2025, 11:12 CET/CEST

Feil rettet: 12. oktober 2025, 22:02 CET/CEST

Siste oppdateringer

12. oktober 2025, 21:21 CET/CEST

Feilen er løst. Forårsaket: Brudd i fiberkabel Løsning: Teknikeren har omdirigert den berørte kretsen over en annen bane for å forhåpentligvis stoppe ytterligere strømbrudd på denne tjenesten.*

Incident resolved. Cause: Break in fibercable Fix: Technician has rerouted the affected circuit over another path to hopefully stop further outages on this service.

12. oktober 2025, 17:34 CET/CEST

Siden feilen er mer omfattende enn først anslått, kan løsningstiden være lengre enn normalt.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

12. oktober 2025, 14:55 CET/CEST

Tekniker på stedet. Feilsøking pågår*

Technician on-site. Troubleshooting in progress

12. oktober 2025, 10:32 CET/CEST

Teknikeren vår vil være på vei et øyeblikk. Når teknologien er på stedet, vil vi evaluere helsen til utstyret vårt for å se om det må skiftes ut.*

Our technician will be en route momentarily. When tech is on site we will evaluate the health of our equipment to see if it needs to be replaced.

12. oktober 2025, 03:02 CET/CEST

Flere ekstra teknikere vil bli sendt tidlig om morgenen for å fortsette feilsøking og feilretting.*

Multiple additional technicians will be dispatched in the early morning to continue troubleshooting and fault correction.

11. oktober 2025, 18:02 CET/CEST

Teknikeren er på stedet for feilsøking.*

Technician is on site troubleshooting.

11. oktober 2025, 14:02 CET/CEST

Tekniker på stedet. Forbereder oppstart av feilretting*

Technician on-site. Preparing to start fault correction

11. oktober 2025, 11:41 CET/CEST

Tekniker bestilt.*

Technician ordered.

11. oktober 2025, 11:28 CET/CEST

Vi har for øyeblikket et nettverksbrudd. Feilsøking pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denne teksten er maskinoversatt.


Fant du ikke det du leter etter?

Bli kunde hos oss

Få en oversikt over våre produkter, priser og abonnementsvilkår.

Leveranse og installasjon

Detaljer om installasjon, forberedelser, tidslinjer og utstyr.

Abonnement og faktura

Administrasjon av abonnement, faktura, personvern, eierskifte, flytting, angreskjema og oppsigelse.

Hjelp med internett og TV

Se om det er en feilmelding i ditt område, få hjelp med feilsøk og se brukerveiledninger.

Er du bedriftskunde? Klikk her